Followers

Sunday, January 22, 2012

ZEBRA CAKE....

Asalammualaikum semua apa kabar...rase nya terlalu lama blog ni tak di update....entah tak datang semangat n idea utk menuis n menyampai kan apa yga dah dirancang n di pikirkan...di mane silapnya pun tak tahu....baru ni ada kesedaran diri utk menuis di sini hehehheh....di sebab kan kebusanan yang teramat sangat 2 3 hari lepas maka ada la oder yg masuk jd hasil nya ini la...walau pun ada sedikit kelemahan tp tapi tetap berpuas hati....dah buat yg terbaik tetapi baik lagi perancangan allah yang maha kuasa.....aku bersyukur pada mu ya allah.....





jd ini lah hasil nya...RED VELVET CAKE N OREO CHEESE CUP CAKE.....sekian...

Wednesday, November 23, 2011

pavlova

ini la pavlova....biase nya kalau luar negara dia org pki buah2an tempantan diaorang...seperti strawberry , blueberry blackberry, cranberry n apa jua la dia orang nye berry heheheh....datang kawan memang kawan ubah segalanya...kawan bangga jadi rakyat MALAYSIA jadi kawan pun guna buah buahan malaysia seperti mangga nenas oren buah naga n tembikai susu.....pergh mmg tangkap leleh....





Tuesday, November 22, 2011

pandan layer cake

berasaskan agar2 n santan maka terjadi la kek yg di beri nama pandan layer cake...




bread butter pudding in cup

asalammualaikum semua teman2 kawan apa kabar.....kawan tak tau nak cakap apa...kawan tgh kebosanan kawan akan buat sesuatu di luar kotak pemikiran kawan...ini lah hasil nya...malas nyer malas dengan selumber kawan ambik susu, roti telur n sedikit thick cream di bancuh n di masuk kan dalam cup terus dibakar....heheheh kebosanan yg teramat sangat....hhehe





selamat menjamu selera....n selamat mencuba yer...kawan doakan moga sahabat semua dapat mencuba...

Monday, November 21, 2011

ferrari 360

aslkm kekawan semua...apa kabar....kawan minta maaf la ama kawan tak up date pge kawan ni.....kawan sibuk siket la n idea tak der lg nak tulis apa....kawan nak cerita siket....last week member kawan ada msg nak tempah cake...leh pulak tempah member atas member...last sekali member yg bebetul nak tempah call nak cancle last minit.....tp tak boleh la kawan cakap kat dia sebab bahan mentah kawan dah beli....tp tak per la dia cakap dia pun silap coz minta member carikan....tp apa bile cake yg di tempah dah dapat owner pun tak sanggup nak potong cake dia....nak tau sebab apa kena la tgk cake nya yer hehehhe....kawan buat 1-2 jam nak siapkan nya....hehhehe

ini hasil nya apa bila siap sepenuh nya...berasap jg la bt nya hehehe...

ini peringkat pertama...anda kena la carving dapat kan bentuk nya dulu...then

kita cote kan dia dengan putty cream...heheheh last sekali baru a di balut dengna sugar paste...hehehehe
aslkm teman sahabat semua...minta maaf sesangat lama dah tak update blog ni....ni baru la ada kesempatan utk melihat n berjumpa kembali...ni ada 2 3 pic terbaru pasal cake boss i hehehhe...




Friday, July 1, 2011

macaroon promotion

asalammualaikum

apa kabar semua kekawan....moga2 sehat sejahtera.....bukan apa pakcik nak buat promotion siket...ala bukan apa sementara barang lum naik harg.....pakcik nak bt promotion....sebelum ni harga macaroon pakcik jual RM30.00 1dozen....jd kali ni pakcik nak jual RM15.00 10pcs....promosi tempahan hanya bermula dari             4 / 7 / 11  sehingga 10 / 7 / 11.....dan penghantaran seminggu selepas tarikh tutup.....untuk pembayaran tempahan macaroon sile bankin ke akaun saya CIMB BANK 12051373380523......




untuk tempahaan 

019 326 8429
 raqibkadir@hotmail.com...